tisdag 26 oktober 2010

5

1.

Min kundgrupp är tjejer i ungdommen och unga vuxna. Mina väskor uppfyller alla önskemål kunden kan tänka sig, det är bra kvalite och håller länge, det finns i alla storlekar plus att dem är väldigt snygga och modeinriktade. Det är bra pris, dem är inte för dyra och inte för billiga.





2.


Mina konkurrenter är Accent, H&M och andra klädaffärer. Accent har ett liknande företag som jag ska öppna. Dem säljer väskor som jag också kommer att göra. Deras styrkor är att dem inte bara säljer väskor, dem har även accesoarer, handskar, halsdukar, mössor, plånböcker och resväskor. På H&M har dem också lite väskor och deras styrkor är nog att deras väskor är billiga men de har nog inte lika bra kvalite som mina väskor kommer att ha plus att de är väldigt enkla till modellen.
H&Ms styrkor är även att det finns överallt medans min butik bara finns i stockholm. Folk vet vad H&M är vilket är en fördel för dem. Jag tycker att H&M är som ett säkert kort, dem har allt där, så om man vill ha en änkel väska så finns ju det på H&M, då kanske man föredrar att köpa det på H&M istället för hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar